Atgal į Naujienas

2021-10-19

LP EXPRESS paštomatų sistemos vystymas nuo pat pirmos kodo eilutės



Prieš dešimtmetį, reaguodamas į kintančius beveik 800 000 kasmėnesinių klientų poreikius, šimto metų istoriją menantis „Lietuvos paštas“ tapo pirmąja Lietuvos įmone, klientams siūlančia paštomatų tinklą, taikliai pavadintą LP EXPRESS. Įmonei reikėjo patikimo technologinio sprendimo pašto siuntų gabenimui nuo skirstymo centro iki kurjerių ir galiausiai klientams į rankas. Būtent tai ir padėjome jiems įgyvendinti.

Verslo problema

Vis daugiau žmonių šiandien teikia pirmenybę apsipirkimui internetu, kasmet pristatomas vis didesnis siuntų skaičius. Tam, kad patenkintume klientų greito pristatymo ir patogumo lūkesčius, nepakaktų ir ištisos nuo durų iki durų lankstančių kurjerių armijos. 

Siekdamas neatsilikti nuo kintančių vartotojų poreikių, 2011 m. „Lietuvos paštas“ paprašė mūsų sukurti LP EXPRESS tinklo valdymo sistemą, kuri apimtų tiek siuntų terminalus, tiek kurjerių paslaugas. 

Paskutiniojo siuntų pristatymo etapo (angl. last mile) infrastruktūra buvo skirta užtikrinti patikimas bei patogias paslaugas, o taip pat sumažinti išlaidas logistikai, padidinti siuntų pristatymo veiksmingumą bei suteikti „Lietuvos paštui“ galimybę e. prekybos bumo akivaizdoje išlaikyti veiklos tvarumą. 

Technologinis sprendimas

Darbus 2011 m. pradėjome nuo nulio ir sukūrėme pradinę LP EXPRESS back-end sistemos versiją. Vėliau įgyvendinome šimtus įvairios apimties projektų, skirtų patenkinti įmonių (daugiausiai e. parduotuvių) ir galutinių vartotojų poreikius bei integravome juos į siuntų terminalų tinklą. 

Vienas didžiausių iššūkių buvo pradinės sistemos pertvarkymas ir seno programinio kodo atnaujinimas Symfony komponentų pagrindu. Dokerizavę LP EXPRESS programėlę, užtikrinome lengvesnį sistemos naudojimą ateityje. 

Mūsų programuotojų komanda sukūrė iki šiol tobulinamą LP EXPRESS duomenų centrą, apdorojantį esminę kiekvienos siuntos informaciją, nepriklausomai nuo to ar pristatymas atliekamas kurjerių, ar siunčiant į paštomatą. Taip pat buvome atsakingi už kurjerių naudojamų delninių kompiuterių programinę įrangą. 

Projekto apimčiai nuolat augant, toliau dirbome siekdami integruoti naujus paštomatus bei sukūrėme „Lietuvos pašto“ verslo klientams skirtas internetines paslaugas. Vieno iš naujausių projektų tikslas buvo sukurti vidaus naudojimui skirtą LP EXPRESS sistemos dalį. Ši sistema, naudojama „Lietuvos pašto“ logistikos personalo, seka kiekvienos siuntos kelionę, pradedant ženklinimu ir sandėliavimu, ir baigiant pristatymu. 

Rezultatas

Kadangi paštomatų tinklą NFQ 2020 m. integravo į „Lietuvos pašto“ logistikos centrą, LP EXPRESS šiandien yra neatsiejama išmanios bei pilnai automatizuotos siuntų paskirstymo sistemos dalis. Vienintelis rankiniu būdu atliekamas veiksmas – siuntų pristatymas kurjeriais. 

LP EXPRESS technologijų paketą tiksliai apibūdinti gana sudėtinga, kadangi paštomatų tinklas apima tiek senąją PHP platformą, tiek naujus Symfony komponentus. Komandos viduje šį projektą vadindavome „egzaminu, kurį išlaikyti teks visiems“, o prie vystymo prisijungusiems naujiems kolegoms ši sistema ir jos kodo atnaujinimas buvo puikia mokykla ir iššūkiu išbandyti savo jėgas.

Praeitų metų gruodį, mūsų komanda su partneriais bendromis jėgomis užbaigė LP EXPRESS savitarnos sistemos integravimą į „Lietuvos pašto“ infrastruktūrą. Mes buvome atsakingi už pereinamųjų darbų sklandumą. Šiuo tikslu vartotojus palaipsniui nukreipėme iš senosios į naująją sistemą ir peradresavome svarbias nuorodas į naujai sukurtą tinklalapį. Tai buvo mums itin svarbus projekto etapas – savo jėgomis užaugintą „vaiką“ atidavėme į patikimas „Lietuvos pašto“ specialistų rankas. 

Šiuo metu Lietuvoje iš viso yra beveik 300 ištisą parą veikiančių LP EXPRESS paštomatų, kuriuos galima rasti 84-iuose šalies miestuose bei miesteliuose. Prisiminimai apie tai, ką bendrai nuveikėme per dešimt projekto metų, tik dar labiau sustiprina mūsų lūkesčius ateičiai ir verčia spėlioti – kokios aukštumos laukia toliau?