Omnikanalė (angl. omnichannel) prekyba jau seniai nebėra vien tik e-komercijos žaidėjų strategijos dalis. Vis daugiau tradicinių prekybininkų atranda šį veiklos modelį, kuris atliepia šiuolaikinio pirkėjo lūkesčius ir padeda auginti prekybos apimtis.
Viena tokių įmonių — MOKI-VEŽI prekės ženklą valdanti UAB „Makveža“, kuri 2020-ųjų pradžioje turėjo tik fizines parduotuves. Per itin trumpą laiką NFQ verslo plėtros bei IT ekspertai įmonei ne tik padėjo įžengti į e. prekybos erdvę, bet ir surentė tvirtus pamatus MOKI-VEŽI omnikanaliam verslo modeliui. Šiandien įmonė džiaugiasi dviženkliu pardavimų augimo procentu, o suaktyvėjusi e. prekyba padeda MOKI-VEŽI didinti tinklo žinomumą ir konkurencingumą.
Verslo problema
Mažmenos pirkėjų lūkesčiai sparčiai auga. Jiems svarbi ne tik kaina — sklandi apsipirkimo patirtis yra vienas reikšmingiausių veiksnių, lemiančių sprendimą įsigyti prekę. Be to, pirkėjai tikisi nepriekaištingos patirties tiek fiziniuose, tiek skaitmeniniuose pardavimo kanaluose. Pavyzdžiui, daugeliui pirkėjų savaime suprantami tokie funkcionalumai kaip e. parduotuvėje įsigytų prekių atsiėmimas tą pačią dieną fizinėje parduotuvėje ar galimybė sužinoti, ar artimiausioje fizinėje parduotuvėje yra internete pamatyta prekė. Kad sukurtų išskirtinę apsipirkimo ir prekės ženklo patirtį, mažmenininko siūlomos prekės, klientų aptarnavimas bei prekių atsiėmimo ir grąžinimo parinktys šiandien turi apimti visus prekybos kanalus.
Šis kelių prekybos kanalų integravimas į vieną apsipirkimo „kelionę“ yra vadinamas omnikanale prekyba. Investuoti į tokį modelį apsimoka: statistika rodo, kad pirkėjai, apsipirkimui naudojantys kelis tarpusavyje sąveikaujančius prekybos kanalus, turi 30% didesnę visuminę kliento vertę (angl. customer lifetime value) nei kiti pirkėjai. Be to, omnikanalės prekybos įmonės fiksuoja 91% didesnį kliento išlaikymo (angl. customer retention) lygį nei konkurentai, kurių prekybos kanalai nėra tampriai susiję tarpusavyje.
Į e. prekybos pasaulį žengiančiai UAB „Makveža“ reikėjo sprendimo, kuris atlieptų visus pirkėjų lūkesčius. NFQ komanda kibo į darbą — mūsų verslo plėtros ir IT ekspertai vos per dvi savaites paruošė pirkėjams patogių funkcionalumų pripildytą MOKI-VEŽI e. parduotuvės MVP (angl. minimum viable product), kuris padėjo pagrindus omnikanaliam MOKI-VEŽI verslo modeliui. Į naują įmonės prekybos modelį puikiai „įsipaišė“ ir NFQ ekspertų specialiai daugiakanalei prekybai sukurta salės darbuotojo aplikacija, kuri padeda sekti pardavimų statistiką, kokybiškai konsultuoti klientus bei sujungti apsipirkimą fizinėje parduotuvėje ir e. kanalais.
Technologinis sprendimas
Pirmiausia sukūrėme elektroninės MOKI-VEŽI prekybos pamatą — funkcionalią e. parduotuvę. NFQ programinės įrangos inžinieriai šiam darbui naudojo modernų karkasą Sylius ir produktų valdymo sistemą Akeneo PIM. Mūsų komanda siekė maksimaliai atliepti įmonės klientų poreikius, todėl e. parduotuvei suteikėme klientams naudingų funkcionalumų:
MOKI-VEŽI taip pat pirmoji Lietuvoje įdiegė NFQ sukurtą daugiakanalei prekybai skirtą salės darbuotojo aplikaciją. Šis unikalus įrankis leidžia pardavėjui rinkti daugybę naudingų duomenų apie pirkėją konsultacijos fizinėje parduotuvėje metu. Naudodamas aplikaciją, konsultantas taip pat gali kokybiškiau aptarnauti klientą, pateikdamas visą su preke susijusią informaciją: savybes, vaizdo įrašus bei likučių kiekius parduotuvėse ir sandėliuose.
NFQ salės darbuotojo aplikacija padeda užmegzti kontaktą su į fizinę parduotuvę užsukusiu, tačiau neapsipirkusiu klientu. Tokiam klientui konsultantas gali pasiūlyti atsiųsti detalesnę informaciją elektroniniu paštu ar SMS žinute, todėl net iš fizinės parduotuvės tuščiomis išėjęs žmogus vis dar yra potencialus MOKI-VEŽI pirkėjas. Jam išsiųstame pranešime be pagrindinės informacijos apie prekę pridedamas ir paskatinimas ją įsigyti bei galimybė tai „padaryti čia ir dabar“.
Rezultatai
Domina panašus technologinis sprendimas jūsų verslui? Susisiekite su mumis ir mes jums padėsime.