Atgal į Naujienas

2016-07-04

Sėkmingas MVP – lengvesnis investuotojų pritraukimas – Fleet sėkmės istorija



Laikai, kai prieš pradedant kurti verslą, būdavo rekomenduojama pasirašyti verslo planą, įsivertinti atsiperkamumą ir tik tuomet galbūt pradėti verslą - jau praeityje. Idėja, greitis ir sėkmingas investuotojų pritraukimas - bene svarbiausi startuolio raktažodžiai. MVP - taip vadinamas verslo idėjos patikrinimas realioje rinkoje su realiais vartotojais per ribotą laiko tarpą.

Taigi, kol verslo plane galima tik teoriškai numanyti, ar idėja bus sėkminga, MVP atveju - viskas išbandoma realybėje, gaunant atsakymus, ar verslo idėja veikia, ar verta ją vystyti bei kokios korekcijos reikalingos. Verslo planas, su teorine sėkmės galimybe, nebeįtikina verslo angelų ar rizikos kapitalo fondų, norinčių pamatyti realią kuriamo verslo vertę ir naudą, tad MVP sėkmė tampa būtina investuotojų pritraukimo sąlyga.

Sėkmingo MVP sukūrimas, dirbant trijuose žemynuose, turint vieną mėnesį

Startuolio Fleet pirmajam MVP kūrimo etapui vadovavęs NFQ Technologies projektų padalinio vadovas Aurimas Junčis dalinasi patirtimi ir atvirauja apie iššūkius, su kuriais teko susidurti:

„Kartais partneriai į mus kreipiasi su idėjomis, kurios iš pat pradžių atrodo beveik neįmanomos. Prieš metus turėjome atvejį, kai sulaukėme prašymo per mėnesį sukurti Amerikoje veikiančią ekspeditorių platformą, sprendžiančią skaidrumo, saugumo ir konkurencingumo klausimus. Komandą sudarė 6 programuotojai, išsibarstę po tris žemynus - kas reiškia ne tik tris skirtingas laiko zonas, bet ir skirtingus mentalitetus bei kalbos barjerus. Tarkim, tai, kas yra „greitai" Lietuvoje, nebūtinai reikš tą patį laiko tarpą Amerikoje. Lietuviai dirba labai greitai! Arba tai, kaip mes esame įpratę bendrauti darbe, gali būti įžeidimu kitos kultūros žmogui. Todėl visiems komandos nariams reikėjo būti ypač lankstiems."

 

 

Fleet MVP buvo įgyvendintas ypatingai greitai, vos per mėnesį. Šiuo atveju greitis ir buvo reikšmingas faktorius, lėmęs sėkmingą investicijų pritraukimą.

Ekspeditorių platforma sulaukė 4 mln. USD investicijos

Rugsėjo mėnesį startavusi ekspeditorių platforma Fleet, kurios pirmajam MVP sukūrimo etapui vadovavo NFQ Technologies, prieš mėnesį paskelbė sulaukusi papildomos 4 mln. USD investicijos. Prie projekto vystymo prisidėjo rizikos kapitalo fondas Hunt Technology Ventures kartu su NFQ, Placid Ventures, David S. Hunt, 1517 Fund, Latam Partners, GrowthX Fund, Telegraph Hill Capital ir kt.

Prie projektų prisidedama ne tik darbais, bet ir investicijomis

„Į projektus su kuriais dirbame žiūrime ne tik kaip į pajamas. Mums svarbi projekto idėja, jos mastas ir iššūkis. Geri atlyginimai ir darbo sąlygos yra tik būtini, bet nepakankami veiksniai, motyvuojantys geriausius programuotojus ir produktų vadovus. Projektas turi būti prasmingas ir įdomus, keliantis iššūkius, darantis įtaką ir keičiantis rinką - nes geriausiems patinka iššūkiai, kuriuos kiti kartais bijo priimti. Į projektus žiūrime kaip į investiciją, tiek siekdami motyvuoti komandą, tiek patys investuodami į klientų idėjas, kurių potencialu tikime. Labai įdomu dirbti ir investuoti į tokius sudėtingus, tačiau didžiulio potencialo projektus kaip Fleet, HomeToGo, TradeMachines ar anksčiau Swoodoo", - pasakoja NFQ Technologies vadovas Paulius Insoda.

 

 

Startuoliu patikėjo ir prie jo prisijungė Facebook, Fedex, PayPal, UPS ir Airbnb atstovai

Sėkmingam startuolio vystymui svarbios ne tik investicijos, bet ir turimas know-how. Fleet patikėjo vienas PayPal įkūrėjų, pirmasis išorinis Facebook investuotojas Peter Thiel, prisidedantis prie šio MVP vystymo tiek investicijomis, tiek sukauptomis žiniomis. Fleet verslo konsultantų komandoje ir buvęs Airbnb verslo operacijų direktorius Georg Bauser bei buvęs Fedex ir UPS CIO Ron Berger, šiuo metu Fleet užimantis COO pareigas.

Apie ekspeditorių platformą Fleet

Šiuo metu Fleet platforma apjungia daugiau nei 6000 ekspeditorių Amerikoje, suteikiant vartotojams galimybę nesudėtingai palyginti jų kainas, reitingus, paskaityti maždaug 1500 vartotojų atsiliepimų ir sekti krovinius. Iki šiol toks procesų skaidrumas smulkiam ir vidutiniam verslui buvo neįmanomas.

Fleet platforma didina ekspeditorių konkurencingumą, taip sumažinant procesų klaidų tikimybę ir padedant vartotojams sutaupyti maždaug 20 proc. pervežimo išlaidų. Ekspeditoriams ši platforma taip pat naudinga, nes leidžia lengviau pasiekti smulkųjį ir vidutinį verslą bei valdyti sandorius vienoje vietoje.

Fleet statuolio idėją sugalvojo amerikietis Max Lock, pastebėjęs tarptautinės logistikos kompleksiškumą, kai dar būdamas moksleiviu bandė importuoti maisto pakuotes.